Modulet omfatter kursus-, workshop-aktiviteter og øvelser, samt projektarbejde i relation til modulets tema. Modulets fokus er at designe og tilrettelægge kommunikations- og informationssystemer, der tager hensyn til og understøtter brugernes/modtagernes kulturelle mønstre og værdier. Målet med kommunikationsdesignet kan følgelig være adfærds- eller holdningsændringer hos modtager
I tilknytning til modulet afholdes undervisningsaktiviteter inden for følgende områder:
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
| Prøvens navn | Kommunikationsdesign 3: Kultur og værdier |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
den interne medbedømmer med udgangspunkt i et af den/de studerende
udarbejdet kommunikationsdesign samt relevant argumentation herfor
Sidetal: Den skriftlige argumentation for kommunikationsdesignet må højst være på 5 sider pr. studerende, højst 10 sider ved individuelle opgaver, dog maksimalt 15 sider pr. gruppe. Normeret prøvetid: 15 min. pr. studerende + 5 minutter til gruppen. |
| ECTS | 10 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Designing Communication 3: Culture and Values |
| Modulkode | BAKDM201819 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
5. semester |
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |