Modulet beskæftiger sig med Kinas marked og forbrugere, herunder bl.a. politiske og økonomiske forhold, markedsstrukturer, forbrugere og forbrugerkultur.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
kinesisk politik og økonomi i grundlæggende træk, herunder markedsstrukturer
kinesisk forbrugerdemografi
udenlandske virksomheders udfordringer på det kinesiske marked inden for salg og markedsføring
kinesiske virksomheders indtog på det globale marked.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at omsætte viden om kinesiske markedsforhold til en forståelse for andre internationale markeder
at indgå i tværfagligt samarbejde om salg og markedsføring til kinesiske forbrugergrupper i og uden for Kina.
Er angivet i § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Kinas marked og forbrugere |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven består af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg
som en del af kurset. Opgaven bedømmes af eksaminator.
Reeksamen har form af en bunden skriftlig hjemmeopgave på dansk eller engelsk efter studienævnets bestemmelse. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Market and Consumers in China |
Modulkode | BAINV2030 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |