Erhvervsjuridisk kommunikation og marked

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet beskæftiger sig med virksomhedens køb og salg af varer og tjenesteydelser samt markedsføring i fremmedsprogsområdet. Fokus er på genrer og sprogbrug i udvalgte juridiske dokumenter inden for dette område.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Viden om og forståelse af

  • køb og salg af varer og tjenesteydelser i fremmedsprogsområdet, herunder markedsføring

  • genrer og sprogbrug i udvalgte juridiske dokumenter inden for køb, salg og markedsføring i fremmedsprogsområdet.

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Færdigheder i

  • at redegøre for udvalgte juridiske aspekter ved køb og salg, herunder markedsføring, i fremmedsprogsområdet

  • at oversætte og bearbejde juridiske tekster inden for køb, salg og markedsføring med anvendelse af fremmedsprogets syntaks, morfologi og leksis.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Kompetencer til

  • at overføre teoretisk viden til praktisk tekstproduktion og -bearbejdning inden for virksomhedens køb og salg af varer og tjenesteydelser samt markedsføring

  • at formidle viden om udvalgte aspekter inden for virksomhedens køb, salg og markedsføring i fremmedsprogsområdet.

Undervisningsform

Se studieordningen § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnErhvervsjuridisk kommunikation og marked
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en skriftlig stedprøve, som indeholder et eller flere elementer fra modulets fagområder.
Normeret prøvetid: 5 timer.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelLegal Communication and Market
ModulkodeBAINV2020
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet