Modulet beskæftiger sig med sprog, kommunikation, faglig identitet og professionalisering i teori og praksis. Fokus er på udøvelsen af professionel kommunikation i fremmedsprogsområdet.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
traditionelle og aktuelle teoretiske tilgange til faglig identitet og professionalisering, herunder kendskab til professionernes historie
forholdet mellem kommunikation, diskurs og professionalisering
forholdet mellem professionalisering og de-professionalisering
de organisatoriske, samfundsmæssige og kulturelle betingelser for udøvelsen af professionel kommunikation
de diskursive, sproglige og retoriske aspekter af professionel kommunikation i fremmedsprogsområdet
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at anvende sin viden om professioner og professionalisering til at afdække og analysere professionel kommunikation i sociale og kulturelle sammenhænge
at afdække den diskursive, sproglige og retoriske forankring af professionel kommunikation i fremmedsprogsområdet
selvstændigt at producere tekster inden for forskellige professionelle genrer på fremmedsproget
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Sprog, kommunikation og professionel praksis |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en 4-dages bunden skriftlig hjemmeopgave, som
består af henholdsvis analyse af en case og selvstændig
tekstproduktion på fremmedsproget. Besvarelsen må højst være på
8 sider. Hjemmeopgaven indeholder udvalgte elementer fra modulets
fagområder. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Language, Communication and Professional Practice |
Modulkode | BAINV2019 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |