Modulet beskæftiger sig med kommunikationsplanlægning og dens forskellige faser fra idé til endeligt produkt.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
principper, strukturer og processer i kommunikationsplanlægning
sociologiske teorier, som understøtter de forskellige stadier i kommunikationsplanlægning
sammenhængen mellem kontekst, stakeholderforventninger og kommunikationsplanlægning.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at udvikle og begrunde en realistisk, fyldestgørende og systematisk kommunikationsplan
at udføre en situationsanalyse, definere sammenhængende mål, strategier og taktikker
at udvælge relevante offentlige og interpersonelle, traditionelle og digitale kommunikationskanaler
at udarbejde overbevisende budskaber og tilpasse dem til specifikke kulturelle kontekster.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at udvikle teoretisk funderede og kreative ideer i forbindelse med det systematiske arbejde med en kommunikationsplan
at reflektere over kontekst, muligheder og udfordringer i kommunikationskampagner
at præsentere og begrunde egne ideer overbevisende og responsivt.
Er angivet i § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Kommunikationsplanlægning i teori og praksis |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg
som en del af kurset.
Reeksamen har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Opgaven består af udarbejdelsen af en kommunikationsplan for en fiktiv eller eksisterende organisation. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Communication Planning in Theory and Practice |
Modulkode | BAINV201729 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |