Kinesisk organisations- og virksomhedskultur

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet beskæftiger sig med kinesisk organisations- og virksomhedskultur, virksomhedstyper og udenlandske virksomheders indtog på det kinesiske arbejdsmarked.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Viden om og forståelse af

  • samspillet mellem stat, samfund og virksomheder i Kina (herunder forskellige virksomhedstyper)

  • aspekter af det kinesiske arbejdsmarked med relevans for udenlandske virksomheder

  • virksomhedsrelevante elementer af kinesisk kultur og kommunikation

  • udenlandske virksomheders interkulturelle udfordringer i mødet med kinesiske organisationsformer.

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Færdigheder i

  • at identificere og analysere kommunikative og organisatoriske udfordringer i dansk- kinesisk samarbejde

  • at identificere og analysere udfordringer for danske og udenlandske virksomheder i mødet med stat og marked i Kina.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Kompetencer til

  • i tværfagligt samarbejde at kunne bidrage til udenlandske virksomheders virke i Kina
  • at navigere i en interkulturel organisatorisk sammenhæng.

Undervisningsform

Er angivet i § 17 i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKinesisk organisations- og virksomhedskultur
Prøveform
Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg som en del af kurset.

Reeksamen har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 8 sider.

Hjemmeopgaven indeholder udvalgte elementer fra modulets fagområder.

Opgaven bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Organisation

StudienævnStudienævn for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project