Modulet beskæftiger sig med virksomhedens kommunikation, hvor fokus ligger på virksomhedens skriftlige kommunikationsformer, primært den elektroniske kommunikation, fx via mail, websider og sociale medier, ligesom der også arbejdes med konventioner og formalia inden for fremmedsproget og dansk.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
forretningsgangen i virksomhedens/organisationens skriftlige kommunikation
virksomhedens/organisationens forskellige skriftlige kommunikationsformer, herunder elektronisk kommunikation via mail, hjemmesider og sociale medier
konventioner i virksomhedens/organisationens skriftlige kommunikation
udvalgte genrer inden for virksomhedens/organisationens skriftlige kommunikation.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at oversætte tekster, der indgår i virksomhedens/organisationens kommunikation
selvstændigt at disponere og udforme tekster, der indgår i virksomhedens/organisationens kommunikation
at anvende sin viden om fremmedsprogets syntaks, morfologi og leksis i udformningen af virksomhedens forskellige tekster
at udforme virksomhedens/organisationens kommunikation således, at den afspejler kontekst og tekstgenre, dvs. med et formalitetsniveau og en stil, der er tilpasset en given kommunikationssituation.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at overføre teoretisk viden om sprog, tekstfunktion og kontekst til praktisk produktion af virksomhedstekster
at udvise selvstændighed i varetagelsen af virksomheders kommunikation
at reflektere over egen læring og fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området
at strukturere egen læring i relation til en given opgave.
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Virksomhedens kommunikation |
Prøveform | Skriftlig
Opgaven stilles inden for et eller flere af følgende områder:
oversættelse til fremmedsproget, oversættelse fra fremmedsproget og
selvstændig tekstproduktion på fremmedsproget på basis af
erhvervskommunikative tekster. Normeret prøvetid: 5
timer. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | International Business Communication |
Modulkode | BAINV2010 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |