Tema: Offentlig service og digital selvbetjening: Dette semester fokuserer på digitalisering af offentlige serviceydelser og de datalogiske, organisatoriske, forvaltningsmæssige og forandringsmæssige problemstillinger der er knyttet hertil.
Består af:
a) et metodekursus i kvantitative metoder (herunder design,
videnskabsteori og metoder, som ligger under den kvantitative
tilgang) samt udvalgte projektarbejdsformer.
b) et studieprojekt, som omhandler en central problemstilling inden
for semestrets tema (design, evaluering og implementering af
digitale serviceydelser.). Projektet skal omfatte interaktion med
praksis og skal være baseret på anvendelse af de metoder, der
undervises i i (a) og den teori der er omfattet af semestrets
kursusmoduler.
Bidrager generelt til opnåelse af samme læringsmål som nævnt under semestrets kursusmoduler, men styrker især de studerendes læring vedr.: Bidrag til kompetenceprofil, nr. 3: Gennem projektarbejdet styrkes de studerendes kompetencer vedr. anvendelse af videnskabelige metoder og redskaber.
Bidrager generelt til opnåelse af samme læringsmål som nævnt under semestrets kursusmoduler, men styrker især de studerendes læring vedr.: Bidrag til kompetenceprofil, nr. 3: Gennem projektarbejdet styrkes de studerendes kompetencer vedr. anvendelse af videnskabelige metoder og redskaber.
idrag til kompetenceprofil, nr. 5: Gennem projektarbejdet
styrkes de studerendes evner til at formidle faglige
problemstillinger og løsningsmodeller i forbindelse med både
interne faglige diskussioner, kommunikation med vejleder,
kommunikation med eksterne partnere, og rapportskrivning og
formidling af projektets resultater.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 6: Gennem projektarbejdet trænes
de studerende i at kunne håndtere komplekse og
udviklingsorienterede situationer.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 7: Gennem projektarbejdet styrkes
de studerendes evne til selvstændigt kunne indgå i fagligt og
tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 8: Som en del af projektarbejdet
skal de studerende kunne identificere egne læringsbehov og
strukturere egen læring, fx i forbindelse med at gennemføre
litteraturstudier eller undersøgelser for at kunne afdække den
problemstilling, der arbejdes med i projektet.
Projektarbejdet er brudt op i en række eksplicitte faser med
veldefinerede arbejdsproduk-ter, som evalueres af vejleder. De
enkelte grupper modtager endvidere kontinuerlig feed-back på deres
arbejdsproces, og der er stort fokus på, at de studerende lærer at
indgå i og styre projekter. Metodekurset synkroniseres med
projektarbejdet i den forstand, at de
studerende før projektopstart, og ved opstart af de enkelte faser
undervises i emner, som er særligt relevante for næste
projektfase.
Prøvens navn | Modul 8: Semesterprojekt: Design, evaluering og implementering af digitale serviceydelser |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Module 8: Semester project: Design, Evaluation and Implementation of Digital Services |
Modulkode | BAID20148 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Digitalisering |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |