Tema: Bachelorprojekt. De studerende kan på dette semester
specialisere og fordybe sig, og skrive bachelorprojekt, inden for
et af de temaer, som er omfattet af de tidligere semestre.
Derudover tilbydes valgfag rettet mod de primære
kandidatuddannelser, som bacheloruddannelsen er rettet mod.
Består af et studieprojekt, som omhandler en central
problemstilling inden for et af de tidligere semestres tema.
Projektet skal omfatte interaktion med praksis og være baseret på
anvendelse af de metoder, der er undervisest i og teori, der er
relevant for den valgte problemstilling.
Giver generelt de studerende mulighed for at specialisere og
fordybe sig og styrker herigen-nem især læringen vedr.:
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 1: Gennem projektarbejdet tilegner
de studerende sig yder-ligere og mere specialeret viden om de
anvendte teorier, metoder og praksis inden for ”IT og
digitalisering”, ”Ledelse og organisation” og ”Innovation og
forandring”.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 2: Gennem projektarbejdet bliver
de studerende i stand til at identificere og analysere en nærmere
afgrænset problemstilling og som følge heraf forstå og reflektere
over teori, metode og praksis.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 3: Gennem projektarbejdet
styrkes de studerendes kompe-tencer vedr. anvendelse af
videnskabelige metoder og redskaber.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 4: Gennem projektarbejdet og
valget af teori og metode opnår de studerende kompetence ift. at
begrunde og vælge relevante analyse- og løsnings-modeller.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 5: Gennem projektarbejdet styrkes
de studerendes evner til at formidle faglige problemstillinger og
løsningsmodeller i forbindelse med både interne faglige
diskussioner, kommunikation med vejleder, kommunikation med
eksterne partnere, og rapportskrivning og formidling af projektets
resultater.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 6: Gennem projektarbejdet
trænes de studerende i at kunne håndtere komplekse og
udviklings-orienterede situationer.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 7: Gennem projektarbejdet styrkes
de studerendes evne til selvstændigt kunne indgå i fagligt og
tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 8: Som en del af projektarbejdet
skal de studerende kunne identificere egne læringsbehov og
strukturere egen læring, fx i forbindelse med at gennemføre
litteraturstudier eller undersøgelser for at kunne afdække den
problemstilling, der arbejdes med i projektet.
Projektarbejdet er brudt op i en række eksplicitte faser med veldefinerede arbejdsprodukter, som evalueres af vejleder.
De enkelte grupper modtager endvidere kontinuerlig feedback på deres arbejdsproces, og der er stort fokus på, at de studerende lærer at indgå i og styre projekter.
Prøvens navn | Modul 22: Bachelorprojekt |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Module 22: Bachelor project |
Modulkode | BAID201422 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Digitalisering |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |