Tema. Velfærds- og sundhedsteknologi: Dette semester fokuserer
på udvikling af teknologier inden for pleje- og sundhedsområdet og
de særlige problemstillinger, der er forbundet anvendelse af
teknologi inden for disse områder.
Består af
a) et metodekursus i kvalitative metoder (herunder design,
videnskabsteori og metoder, som ligger under den kvalitative
tilgang) samt udvalgte projektarbejdsformer.
b) et studieprojekt, som omhandler en central problemstilling inden
for semestrets tema (velfærds- og sundhedsteknologi). Projektet
skal omfatte interaktion med praksis og skal være baseret på
anvendelse af de metoder, der undervises i i (a) og den teori, der
er omfattet af semestrets kursusmoduler.
Bidrager generelt til opnåelse af samme læringsmål som nævnt
under semestrets kursus moduler, men styrker især de studerendes
læring vedr.:
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 3: Gennem projektarbejdet styrkes
de studerendes kompetencer vedr. anvendelse af videnskabelige
metoder og redskaber.
Bidrager generelt til opnåelse af samme læringsmål som nævnt
under semestrets kursus moduler, men styrker især de studerendes
læring vedr.:
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 3: Gennem projektarbejdet styrkes
de studerendes kompetencer vedr. anvendelse af videnskabelige
metoder og redskaber.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 6: Gennem projektarbejdet
trænes de studerende i at kunne håndtere komplekse og
udviklingsorienterede situationer.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 7: Gennem projektarbejdet styrkes
de studerendes evne til selvstændigt kunne indgå i fagligt og
tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang.
Bidrag til kompetenceprofil, nr. 8: Som en del af projektarbejdet
skal de studerende kunne identificere egne læringsbehov og
strukturere egen læring, fx i forbindelse med at gennemføre
litteraturstudier eller undersøgelser for at kunne afdække den
problemstilling, der arbejdes med i projektet.
Projektarbejdet er brudt op i en række eksplicitte faser med veldefinerede arbejdsprodukter som evalueres af vejleder. De enkelte grupper modtager endvidere kontinuerlig feedback på deres arbejdsproces, og der er stort fokus på, at de studerende lærer at indgå i og styre projekter. Metodekurset synkroniseres med projektarbejdet i den forstand, at de studerende før projektopstart, og ved opstart af de enkelte faser undervises i emner, som er særligt relevante for næste projektfase.
Prøvens navn | Modul 12: Semesterprojekt: Velfærds- og sundhedsteknologi. |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Module 12: Semester project: Welfare and Health Technology |
Modulkode | BAID201412 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Digitalisering |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |