Marketing

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Formålet med modulet er at introducere den studerende til grundlæggende koncepter og modeller indenfor marketing.

Kerneopgaven er at give den studerende en indgående forståelse af behovet for at være markedsorienteret. For at formidle det skal der fokuseres på kundens oplevelse af værdi, som er grundlaget for virksomhedens indtjening og bæredygtighed på markedet.

Modulet giver et indblik i, hvordan relevant information, der er central for markedsføringsbeslutninger, kan indsamles, hvordan markedsadfærd kan forstås og analyseres, og hvordan forretningsprocesser sammen med strategier er organiseret for at fremme den overordnede overvejelse om at skabe værdi i imødekomme kundernes forventninger og krav. Midtpunktet i diskussionen vil ligge i samspillet mellem firmaets positionering, kunder og samfundsmæssige forhold.

Læringsmål

Viden

Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:

  • centrale teoretiske tilgange til marketing og markedsadfærd.
  • centrale metodiske tilgange til at udforske marketing teoretisk og praktisk.

Færdigheder

Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:

  • at udvælge relevante og centrale metoder til at undersøge marketing teoretisk og praktisk.
  • at identificere centrale teoretiske og praktiske problemstillinger inden for marketing.

Kompetencer

Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:

  • selvstændigt være i stand til at tilrettelægge og gennemføre analyser af centrale problemstillinger inden for marketing.
  • at applicere en problemorienteret tilgang til centrale problemstillinger inden for marketing.

Undervisningsform

For information se § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnMarketing
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
Gruppeeksamen med maksimalt seks studerende i hver gruppe.
ECTS10
Tilladte hjælpemidlerVurderingskriterierne er angivet i Eksamensordningens bilag 2.
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelMarketing
ModulkodeBAEØK202012
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS10
UndervisningssprogEngelsk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAAU Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet