Formålet med modulet er at give den studerende en grundlæggende viden om udarbejdelse af en problemformulering og en forståelse af, hvordan man som studerende kan arbejde med problembaseret læring.
Der sættes fokus på projektstyring og proceskompetencer, hvilket indbefatter praktiske og teoretiske redskaber til at tilrettelægge projektarbejdet og gruppeprocessen, så det både fremmer den enkeltes læring og kvaliteten af det problemorienterede gruppearbejde.
Modulet inkluderer endvidere en introduktion til videnskabsteori for erhvervsøkonomer, der relateres til problem- og projektbaseret læring, ligesom videnskabsteorien relateres til videnselementer fra semestrets øvrige moduler med henblik på videnskabsteoretisk refleksion og anvendelse.
Endelig vil modulet introducere til litteratursøgning og kildehåndtering.
Modulet tilrettelægges som E-læringfag.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | PBL, projektstyring og videnskabsteori |
Prøveform | Mundtlig
Individuel eksamen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | PBL, Project Management and Philosophy of Science |
Modulkode | BAEØK20204R |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Revision |
Institut | AAU Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |