Medievidenskab III (Medieplatforme og serialitet)

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet Medievidenskab III (Medieplatforme og serialitet) omfatter kursusundervisning inden for fagområdet:

  • medievidenskab.

Læringsmål

Viden

  • videregående kendskab til medievidenskabelige teorier og metoder om medieplatforme og serialitet
  • indsigt i medieplatformens og serialiseringens betydning samt en historisk forståelse for en serialiseret mediekultur
  • viden om medieplatformens og serialitetens betydning for medieproduktion-, -distribution og -reception.

Færdigheder

  • evne til videregående medietekstanalyse med særligt fokus på betydningen af serialitet og   medieplatform
  • evne til at identificere nyere mediers og medieplatformes tvær- og transmedielle og/eller serialiserede karakter
  • evne til at forklare medieplatformens og serialitetens konsekvenser for afsender- og modtagerforhold.

Kompetencer

  • kompetencer til at vurdere medieplatformens betydning for kommunikation og formidling
  • kompetencer til analysere seriel kommunikation på tværs af forskellige medieplatforme
  • kompetencer til identificere og at tage kritisk stilling til serialiseret medieindhold.

Undervisningsform

Se studieordningen § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnMedievidenskab III (Medieplatforme og serialitet)
Prøveform
Skriftlig
En intern skriftlig prøve i: Medievidenskab III (Medieplatforme og serialitet) (Media Studies III: Media Platforms and Seriality).

Prøven har form af en 4-dages skriftlig hjemmeopgave. Hjemmeopgaven skal være på mindst 7 og højst 8 sider.
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelMedia Studies III: Media Platforms and Seriality
ModulkodeBADANSK2011
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Dansk
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske Fakultet