Temarammen for projektmodulet er ikt i læreprocesser – brug og betydning, som integrerer fagområderne ikt-baserede læreprocesser og ikt og interaktionsdesign. Der udføres projektarbejde inden for temarammen, resultatet heraf er en rapport indeholdende teoretiske og metodiske overvejelser i relation til et produkt, der f.eks. kan være i form af et koncept, model, prototype eller færdigt produkt.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for projektmodulet ikt i læreprocesser – brug og betydning er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder inden for projektmodulet ikt i læreprocesser – brug og betydning er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor projektmodulet i ikt i læreprocesser – brug og betydning er, at den studerede skal kunne:
Undervisningen er tilrettelagt som web-baseret fjernundervisning med virtuelle perioder i kombination med fremmødeseminarer.
ECTS-point: 10 = 10 x 27,5 = 275 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | 1. års projektmodul: Ikt i læreprocesser – brug og betydning |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i den udarbejdede projektrapport og det
udarbejdede produkt.
Den individuelt udarbejdede projektrapport må være på højst 30 sider. Ved gruppearbejde må rapporten være højst 20 sider per studerende, dog højst 95 sider i alt. . Den mundtlige prøve er tilrettelagt som gruppeeksamen med individuel bedømmelse. Prøvetiden er 30 minutter pr. gruppe + 20 minutter pr. studerende (1 studerende = 30 minutter, 2 studerende = 50 minutter, 3 studerende = 70 minutter etc.). Den samlede prøvetid kan ikke overstige 2 timer. Der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten (den enkelte studerendes bidrag hertil), produktet og den mundtlige præstation. Ved bedømmelsen af præstationen tillægges rapporten og den mundtlige præstation en vægt på hhv. 2/3 og 1/3. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Projektmodulbeskrivelser opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside samt i Moodle.
Engelsk titel | ICT in Learning Processes – Theory and Design |
Modulkode | MASMIL20186 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
2. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |