Kommunikationsdesign 2: Oplevelser, tid og rum

2020/2021

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulets fokus er at designe og tilrettelægge kommunikation, interaktive digitale medier og informationssystemer, der understøtter og realiserer oplevelser og underholdning under hensyntagen til tid- og rumrelaterede problemstillinger. Der arbejdes med designteori og metode, kreative processer, oplevelsesteori, æstetik og forløbsstrukturer i relation til oplevelser og underholdning. 

Projektmodulet afsluttes med en semesterkonference, hvor den studerende præsenterer sit arbejde. I forlængelse heraf eksamineres den studerende. 

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:

  • teori, metode og praksis i relation til tilrettelæggelse af kommunikations-, medie- og informationsvidenskabelige produkter og løsninger med særligt fokus på oplevelser og underholdning 

  • indholdsmæssige og æstetiske dimensioner af kommunikationsprodukter og processer 

  • kreative og designmæssige processer i relation til oplevelser og underholdning 

  • forståelse for og refleksion over æstetik og æstetisk teori 

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:

  • at vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller i relation til kommunikationsdesign, der understøtter eller realiserer underholdning og oplevelser i tid og rum

  • at identificere, udvikle og implementere medie-, kommunikations- og informationsvidenskabelige løsninger med henblik på at designe kommunikation der understøtter eller skaber underholdning og oplevelser 

  • at formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller vedrørende tilrettelæggelse af oplevelser til fagfæller og ikke-specialister 

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:

  • at omsætte faglig, teoretisk og metodisk indsigt konstruktivt til design af underholdning og oplevelser 

  • at deltage aktivt, samarbejdende, kreativt, konstruktivt og kritisk i at udvikle medie-, informationsteknologiske og kommunikationsmæssige løsninger, der understøtter og realiserer underholdning og oplevelser i tid og rum  

Undervisningsform

Der henvises til §17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKommunikationsdesign 2: Oplevelser, tid og rum
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og den interne medbedømmer med udgangspunkt i et af den/de studerende udarbejdet kommunikationsdesign samt relevant argumentation herfor.

Sidetal: Den skriftlige argumentation for kommunikationsdesignet må højst være på 5 sider pr. studerende, højst 10 sider ved individuelle opgaver, dog maksimalt 15 sider pr. gruppe

Normeret prøvetid: 15 min. pr. studerende + 5 minutter til gruppen.

Projektrapporten og den mundtlige samtale skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet.
ECTS10
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelDesigning Communiation 2: Experience, Time and Space
ModulkodeBAKDM202018
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
BA 5. semester
ECTS10
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg, Campus København
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævn for Kommunikation og Digitale Medier
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project