Modulet beskæftiger sig med kinesisk organisations- og virksomhedskultur, virksomhedstyper og udenlandske virksomheders indtog på det kinesiske arbejdsmarked.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
samspillet mellem stat, samfund og virksomheder i Kina (herunder forskellige virksomhedstyper)
aspekter af det kinesiske arbejdsmarked med relevans for udenlandske virksomheder
virksomhedsrelevante elementer af kinesisk kultur og kommunikation
udenlandske virksomheders interkulturelle udfordringer i mødet med kinesiske organisationsformer.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at identificere og analysere kommunikative og organisatoriske udfordringer i dansk- kinesisk samarbejde
at identificere og analysere udfordringer for danske og udenlandske virksomheder i mødet med stat og marked i Kina.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Er angivet i § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Kinesisk organisations- og virksomhedskultur |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg
som en del af kurset.
Reeksamen har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 8 sider. Hjemmeopgaven indeholder udvalgte elementer fra modulets fagområder. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Chinese Organisational and Business Culture |
Modulkode | BAINV201725 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |