Modulet beskæftiger sig med kinesisk kultur og kommunikation med fokus på kinesisk kultur i Kina og resten af verden.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at analysere moderne kinesisk kultur i en global kontekst
at identificere problemstillinger i interkulturel kommunikation og finde løsningsforslag hertil.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at navigere i forskellige repræsentationer og fremstillinger af moderne kinesisk kultur
at omsætte teoretisk og faglig viden om kulturelle og interkulturelle forhold til praktisk arbejde med interkulturel kommunikation
i tværfagligt samarbejde at kunne bidrage til virksomheders kommunikation i Kina og andre internationale markeder.
Er angivet i § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Kinesisk kultur og kommunikation |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg
som en del af kurset.
Reeksamen har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Chinese Culture and Communication |
Modulkode | BAINV201722 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |