Kurset har til formål at øve de studerendes selvstændige arbejde med konkrete problemstillinger af samfundsmæssig relevans, samt give de studerende praktisk erfaring med forskningsprocessen gennem sammenkædning af empiri og teori. De studerende skal opnå en sikker vurdering af metoders egnethed i forhold til konkrete analysedesign og kritisk kunne vurdere resultaternes anvendelighed på baggrund af relevant teori.
Kurset giver deltagerne en systematisk gennemgang af forskningsprocessens forskellige faser under vejledning og øvelser; herunder formulering af problemstilling, vurdering af forskellige metoders anvendelighed i forhold til den valgte problemstilling, gennemførelse og bedømmelse af analyse resultater og deres validitet, samt på baggrund af det gennemførte projekt en evaluering af teori og metode.
Gennemførelsen af modulet skal give de studerende følgende viden, færdigheder og kompetencer:
Kurset indledes med introducerende forelæsning om problembaseret projektarbejde efterfulgt af enkelte workshops med fokus på diskussion af projektideer og gruppedannelse. Herefter arbejdes i grupper med projektet og under vejledning.
Projektmodulets omfang er 10 ECTS svarende til 300 timers studieindsats.
Prøvens navn | Projektarbejde |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes med en mundtlig eksamen med udgangspunkt i
projektrapporten og kursuspensum, der bedømmes efter gældende
karakterskala med ekstern censur. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Project Work |
Modulkode | B-BBB-K2-5 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig | |
Censornorm | A |
Studienævn | Studienævn for Byggeri, By og Miljø |
Institut | Institut for Byggeri, By og Miljø |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |