Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået i de første 4 semestre.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende der gennemfører modulet opnår:
Læringsmål
Viden
- metoder til at karakterisere og beskrive et infrastruktur
system
- fremgangsmåder til udvikling af bæredygtige infrastruktur
systemer, deres funktionalitet og brugsprocesser
- metoder til at analysere aktørernes roller
- relevant lovgivning, regulativer, standarder mm.
Færdigheder
- analysere systemer som bestående af en kombination af
materielle komponenter, modeller, mennesker og
institutionsdannelser
- identificere bæredygtige udfordringer i et system
- definere elementer og grænser i et system samt analysere
kritiske forhold i samspillet mellem et systems forskellige
komponenter og dele
- identificere risiko aspekter ved et system
- analysere muligheder for omstilling af et system
- analysere kritiske forhold i samspillet mellem et systems
aktører og de organisatoriske forhold og institutionelle rammer de
virker i
- designe (eller re-designe) et system ved inddragelse af viden
og perspektiver fra systemets forskellige brugere og
aktører
Kompetencer
- designe eller re-designe et infrastruktur system med baggrund i
en kritisk analyse og reflekteret afvejning af forskellige hensyn
som funktionalitet, risici, aktører samt videns processer og
læring
- argumenterer på hvilken måde gøre en design intervention et
system mere bæredygtig
- reflektere over rollen som system designer
Undervisningsform
Modulet gennemføres som et problembaseret projekt orienteret
arbejde indenfor modulets overordnede ramme. Projektarbejdet
understøttes af en eller flere vejledere.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Design af bæredygtige infrastruktur systemer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |