Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i projektmodulerne
på 1.-4. semester samt kvalifikationer opnået i kursusmodulerne på
1.-5. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan redegøre for typiske faser i et
produktudviklingsforløb
- Kan forklare hvilke særlige forholdsregler og krav den valgte
problemstilling stiller til udvikling af en konkret
sundhedsteknologisk løsning
- Kan redegøre for hvordan en konkret sundhedsteknologisk løsning
minimerer risici for at klinikere begår fejl
Færdigheder
- Kan argumentere for en videnskabelig problemstilling med
sundhedsteknologiske perspektiver og for problemstillingens
relevans med inddragelse af videnskabelig litteratur
- Kan argumentere for en sundhedsteknologis relevans ift.
projektets problemstilling
- Kan designe en sundhedsteknologisk løsning med udgangspunkt i
relevante regulatoriske krav, personsikkerhed og
holdbarhed.
- Kan dokumentere systematisk opsamling og behandling af
fysiologiske signaler
- Kan argumentere for nødvendige tests for at evaluere et
produkts opfyldelse af kravspecifikation, herunder krav til design
og HW/SW-implementering
- Kan planlægge, udføre og dokumentere test af kravspecifikation,
design og teknisk implementering af et produkt
- Kan formidle projektarbejdet til forskellige
målgrupper
Kompetencer
- Kan diskutere projektarbejdets metoder ift. opnåede
resultater
- Kan diskutere begrænsninger ved valgte test og
evalueringsmetoder og foreslå en hensigtsmæssig fremtidig plan for
løsningen.
- Kan vurdere betydningen af projektarbejdets planlægning og
organisering for projektarbejdets kvalitet
Undervisningsform
Studenterstyret projektarbejde med vejledning.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Fysiologiske signaler og
teknologi-udvikling |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt
Projekteksamen afholdes i henhold til "Vejledning for
projekteksamen på SUND", som findes på følgende link
https://www.hst.aau.dk/uddannelser/Regler+og+formularer/Gruppebaseret+projekteksamen/
ift. form. Indholdet i eksaminationen tager udgangspunkt i
projektmodul-beskrivelsens læringsmål. |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.