Kursets formål er at støtte de studerende, teoretisk såvel som praktisk i at planlægge og udføre et problembaseret projektarbejde i grupper, under hensyntagen til de tilgængelige ressourcer og den samfundsmæssige sammenhæng, som projektet indgår i.
I de studerendes projektarbejde er den væsentligste ressource projektgruppen, og for at udnytte og udvikle gruppemedlemmernes ressourcer bedst muligt, er det væsentligt at fokusere på at optimere gruppens samarbejde, læring og projektstyring. Men projektet skal også være levedygtigt udenfor projektgruppens rammer. Et problemorienteret projekt tager udgangspunkt i et konkret behov for en løsning og en aftager af løsningen, som er indlejret i en samfundsmæssig kontekst. Ingeniør-, natur- og sundhedsvidenskaberne er påvirket af og påvirker i sig selv menneskers og samfunds udvikling.
Prøvens navn | Problembaseret læring i videnskab, teknologi og samfund |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Hvis du overvejer at søge ind på uddannelsen, bedes du kontakte den decentrale studievejledning.
Hvis du allerede er indskrevet på et semester, bedes du orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær Malene Møller Knudsen.
Engelsk titel | Problem Based Learning in Science, Technology and Society |
Modulkode | STIST14B1_5 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Idræt og Folkesundhedsvidenskab |
Institut | Institut for Medicin og Sundhedsteknologi |
Fakultet | Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet |