Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Deltagers forudsætninger for modulet svarer til adgangskravene for
optagelse på uddannelsen.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Beskrive principper for problemorienteret projektarbejde
- Forklare hvad der karakteriserer en sundheds- eller
velfærdsinformatisk problemstilling
- Forklare systematisk litteratursøgning som metode
- Forklare styrker og svagheder ved projektgruppens
læreproces
Færdigheder
- Identificere en konkret sundheds- eller velfærdsinformatisk
problemstilling indenfor it-anvendelsesområder i primær og/eller
sekundær sektor
- Anvende systematisk litteratursøgning til belysning af en
konkret sundheds- eller velfærdsinformatisk problemstilling
- Planlægge opgaver og ressourcer i et problemorienteret
projektarbejde
- Organisere et samarbejde med medstuderende og vejledere
- Reflektere over anvendelse af arbejdsprocesser og metoder i
projektarbejdet
Undervisningsform
Projekt. Undervisningsformen er tilrettelagt som beskrevet i
kapitel 17 samt suppleret med fælles vejledninger vedr.
litteratursøgning som metode, organisering af projektarbejdet og
problemorientering.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Introduktion til sundheds- og velfærdsinformatisk
projektarbejde |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Individuel mundtlig prøve med udgangspunkt i en projektrapport og
en procesanalyse som dokumenterer det studenterstyrede
problemorienterede projektarbejde. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |