Modulets indhold, forløb og pædagogik
I projektmodulet skal de studerende med udgangspunkt i teorier
eller teoretiske modeller forankret i relevant litteratur på højt
internationalt niveau kunne diskutere og vurdere eksempler på
fysisk aktivitet. Eksemplerne de studerende arbejder med kan enten
have form af casestudier eller feltobservationer.
Læringsmål
Viden
- Kan generelt redegøre for de kontekster, hvori fysisk aktivitet
foregår samt den kulturelle sammenhæng som fysisk aktivitet indgår
i
- Kan redegøre for lærings- og/eller motivationsteorier der er
anvendelige i givne sammenhænge
- Kan teoretisk redegøre for sammenhæng mellem fysisk aktivitet,
motivation og/ eller læring i en konkret kontekst
- Kan redegøre for videnskabelige kommunikationsprocesser
relateret til konferencepræstationer og publicering af
videnskabeligt materiale i peer-reviewede tidsskrifter
- Kan redegøre for kvalitative metoder, deres brug og deres
begrænsninger
Færdigheder
- Kan analysere og/eller udforme forløb, hvori fysisk aktivitet
indgår som en væsentlig del i form af motion, sport eller
idræt
- Kan analysere kulturelle aspekter i en kontekst hvori fysisk
aktivitet indgår
- Kan argumentere for hvilke konsekvenser en given fysisk
aktivitet har for individers eller gruppers motivation og/eller
læring
- Kan formidle projektarbejdets resultater i form af et abstract,
en artikel og en poster i henhold til anerkendt videnskabelig
praksis
- Kan strukturere en mundtlig præsentation af et videnskabeligt
arbejde
- Kan strukturere dokumentation af forsøg i henhold til
videnskabelig praksis
- Kan identificere og formulere en problemstilling, der kan
belyses med metoder, som anvendes inden for idrætsvidenskaben
- Kan identificere parametre med betydning for etablering af et
fællesskab med fokus på faglig udvikling inden for det
idrætsvidenskabelig område
Kompetencer
- Kan udvælge, anvende og forholde sig kritisk til relevante
teoretiske modeller der kan belyse sammenhæng mellem motivation,
læring og fysisk aktivitet
- Kan anvende projektarbejde som studieform inden for det
idrætsvidenskabelige område, herunder metoder til planlægning og
styring af projektarbejdet
- Kan inddrage projektgruppens forskellige erfaringer i
tilrettelæggelsen af projektgruppens arbejds- og læreproces i et
idrætsvidenskabeligt projekt
- Kan formidle et idrætsvidenskabeligt projektarbejdes baggrund,
metoder og resultater på en videnskabelig måde, skriftligt såvel
som mundtligt
- Kan forholde sig kritisk til metodevalget i
projektarbejdet
- Kan kritisk reflektere over den videnskabelige formidling af
eget projektarbejde
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Fysisk aktivitet: Motion, sport eller idræt? |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.