Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Undervisningen tager udgangspunkt i læringsmålene for kurser og
projektmoduler på tidligere semestre.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- De studerende forventes at opnå viden om forskellige teorier
samt praktiske og metodiske tilgange til teams og teambaseret
arbejde, herunder kendskab til forskningsbaseret viden på
internationalt niveau.
- De studerendes forventes at få forståelse for samt kendskab til
og erfaring med hvordan teorier samt praktiske og metodiske
tilgange til teams og teambaseret arbejde kan omsættes til og
anvendes i konkrete praksissammenhænge.
- De studerende forventes at kunne reflektere over forhold
vedrørende teori, metodiske tilgange og praktiske forhold ud fra
videnskabelige problemstillinger.
Færdigheder
- De studerende forventes at kunne planlægge, igangsætte, lede og
videnskabeligt undersøge forskellige forhold vedrørende team og
teambaseret arbejde.
- De studerende forventes at kunne vurdere og beslutte hvilke
teambaserede teorier og metoder der er velegnede til forskellige
grupper, og i relation til forskellige mål og/eller løsning af
konkrete problemstillinger.
- De studerende forventes på baggrund af bestemte
problemstillinger at kunne diskutere og formidle teambaserede
løsninger til forskellige grupper.
Kompetencer
- De studerende forventes at kunne planlægge, forklare,
igangsætte og lede forskellige former for teams i relation til
løsning af mere eller mindre komplekse og uforudsigelige
problemstillinger, og sammenhænge.
- De studerende forventes at have evner og kompetencer til at
indgå i team samarbejde og indtage en mere eller mindre selvstændig
og igangsættende rolle i forhold til forskellige faglige og
tværfaglige samarbejder på forskellige niveauer og med forskellige
grader af ansvar.
- De studerende forventes selvstændigt at kunne tilegne sig ny
viden og færdigheder indenfor team og teambaseret teori og metoder,
som de kan anvende indenfor mere eller mindre velkendte
sammenhænge.
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Teams og teambaseret arbejde i teori og praksis |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.