Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Undervisningen tager udgangspunkt i læringsmålene for kurser og
projektmoduler på tidligere semestre.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Befolkningens ændrede idrætsvaner og barrierer samt indblik i
senmodernitetens påvirkning heraf.
- Byudviklingens historie med særligt henblik på byens fysiske
strukturer – herunder arkitekturpsykologi.
- Forskellige interventionsstrategier.
- Nærmiljøets betydning for den fysiske, sociale og psykiske
sundhed.
- Teknologiens muligheder for at påvirke til øget fysisk
aktivitet.
- De mest grundlæggende psykologiske og motivationsmæssige
teorier med relation til psykoanalyse, behaviorisme og
kognition.
Færdigheder
- Kunne arbejde med cases og udføre feltarbejde med udgangspunkt
i forskellige målemetoder der kan registrere fysisk, social og
psykisk sundhed.
- Skal kunne vurdere og analysere forskellige bymæssige og
teknologiske tiltag i relation til motivationsmæssige
teorier.
Kompetencer
- Kunne omsætte registrerede data til vurderinger af en
lokalitets/et områdes mulighed for at motivere til fysisk
aktivitet.
- Kunne perspektivere kurset temaer til andre sammenhænge der
omhandler fysisk aktivitet hos befolkningen.
- Skal kunne komme med oplæg til tiltag i lokalt- og kommunalt
regi, der for en givet befolkningsgruppe kan motivere til øget
fysisk aktivitet
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Motivation til vedvarende fysisk aktivitet |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.