Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Undervisningen tager udgangspunkt i læringsmålene for kurser og
projektmoduler på tidligere semestre.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har viden om statistiske værktøjer til at vurdere kvaliteten af
målte data.
- Forstår forskelle mellem data og information.
- Har viden om forskelle mellem diverse typer af matematiske
fysiologiske modeller.
- Forstår sammenhænge mellem modellers formål,
simuleringsresultater, parameterestimering og validering.
- Har viden om forskellige metoder der anvendes til måling af
træningsfysiologiske variable.
- Forstår den videnskabelige publiceringsproces fra
dataindsamling til publiceret videnskabelig artikel.
Færdigheder
- Organisere information.
- Anvende databehandlingsværktøj til at understøtte beregninger
på, søgning i, og visualisering af datasæt.
- Argumentere for valg af metode til visualisering af data.
- Argumentere for valg af metoder til måling af
træningsfysiologiske variable.
- Anvende statistiske metoder til vurdering af datakvalitet
- Designe en undersøgelse af træningsfysiologiske variable.
- Forklare og fortolke træningsfysiologiske variable.
- Implementere en empirisk fysiologisk model og validere
modellen.
Kompetencer
- Vurdere organisering, behandling, visualisering og fysiologisk
modellering af empirisk information i en idrætskontekst.
- Diskutere anvendelsen af forskellige metoder i
træningsfysiologiske undersøgelser.
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Anvendt træningsfysiologi og idrætsinformatik |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.