Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Organisation, strategi og ledelse på 1. semester
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har viden om teorier og metoder der kan beskrive forhold mellem
hverdagsliv og forebyggelse eller sundhedsfremme
- Har viden om teorier om læring og forandringsprocesser i
relation til individer, grupper, professioner og
organisationer
- Har viden om hvordan mennesker lærer som individer og i
grupper
- Kan forklare hvordan viden relaterer til handlekompetencer
- Kan forklare forholdet mellem læring og forandringsprocesser og
disse begrebers betydning i relation til forebyggelse og
sundhedsfremme
Færdigheder
- Kan identificere behov for læring og forandringsforløb
relateret til sundhedsområdet
- Kan analysere psykiske og sociale forandringsprocesser i
relation til sundhed og sundhedsorganisationer
- Kan diskutere betydningen af individer, grupper, professioner
og organisationers læring i relation til forebyggelse og
sundhedsfremme
Kompetencer
- at kunne anvise, beskrive, analysere og argumentere for design
og/eller implementering af forebyggelse og sundhedsfremmende
lærings- og forandringsforløb målrettet en specifik praksis
- at kunne anvise, beskrive og argumentere for relevant
evaluering og kvalificere (designet af) et lærings- og
forandringsforløb gennem brug af udvalgte metoder i relation til
forebyggelse og sundhedsfremme
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Læring og forandringsprocesser |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Hvis du overvejer at søge ind på uddannelsen, bedes du
kontakte den decentrale
studievejledning.
Hvis du allerede er indskrevet på et semester, bedes du
orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved
faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative
spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.