Dette modul har til formål at give den studerende viden om begreber, teorier, modeller og metoder til at udarbejde regnskabsanalyser samt optimere finansierings- og investeringsbeslutninger.
Derudover introduceres den studerende til forskellige metoder til at værdiansætte virksomheder samt metoder til at opgøre virksomhedens værdiskabelse herunder Economic Value Added. Endvidere introduceres den studerende til, hvordan sidstnævnte kan anvendes som grundlag for bonusordninger.
På det praktiske plan er formålet, at den studerende lærer at anvende begreber, teorier, modeller og metoder på praksisrelevante problemstillinger.
Undervisningen foregår over hele dage og består både af forelæsninger samt løsning af praktisk relevante problemstillinger.
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
Modulet indeholder forelæsninger og problemløsning og foregår på dansk.
Der undervises 1 – 2 gange pr. måned fra kl. 9 - 18. Det kræver en betydelig forberedelsesindsats i form af læsning af pensum og opgaveløsning.
Prøvens navn | Regnskabsanalyse og virksomheders finansielle planlægning |
Prøveform | Skriftlig
4-timers skriftlig eksamen.
Nærmere detaljer om formkrav, aflevering, eksamen mm. gøres tilgængeligt i modulets Moodle-rum. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
STUDIESEKRETÆR (ved praktiske spørgsmål)
KOORDINATOR (ved faglige spørgsmål)
Engelsk titel | Module 5: Accounting Analysis and Corporate Financial Planning |
Modulkode | SRD580075B |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for MBA og HD |
Institut | AAU Business School |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |