Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne redegøre for hvilke centrale aktører, der har
indflydelse på den studerede adfærd, og hvordan samspillet imellem
aktørerne er.
- Skal kunne forklare hvilke indvirkninger, som offentlig og
privat planlægning og forvaltning har på udviklingen af den
studerede adfærd.
Færdigheder
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne foretage en kvalitativ kortlægning af hvilke
bæredygtige på- virkninger, der knytter sig til den studerede
adfærd.
- Skal kunne påvise hvilke tekniske og reguleringsmæssige
systemer, som den studerede adfærd knytter sig til.
- Skal kunne give en fortolkning af hvilken indflydelse aktørerne
har på den studerede adfærd på baggrund af kortlægning af
eksisterende viden og interviews.
- Skal kunne uddrage nogle centrale samfundsmæssige sammenhænge
og kendetegn i den studerede adfærd.
- Skal kunne udvikle nogle anbefalinger til, hvordan centrale
planlægningsmæssige udfordringer i forhold til den studerede adfærd
kan adresseres.
- Skal kunne opstille en akademisk rapport, der overholder de
gældende retningslinjer.
Kompetencer
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne planlægge og udføre kvalitative interviews med
henblik på at kortlægge planlægningens indflydelse på konkrete
adfærdsmønstre.
- Skal kunne indsnævre et ukendt og komplekst problemområde med
udgangspunkt i en konkret adfærd til en relevant og præcis
problemformulering med fokus på planlægningens indflydelse.
- Skal selvstændigt kunne varetage planlægning, gennemførsel og
styring af et team-baseret projektarbejde.
- Skal kunne reflektere over et gruppearbejde og inddrage
tidligere erfaringer til at forbedre arbejdet.
Undervisningsform
Workshops og projektarbejde.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Planlægning og samfund |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |