Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne relatere relevante tilgange og metoder indenfor
henholdsvis by-, energi-, og miljøplanlægning til deres
videnskabsteoretiske fundamenter.
- Skal kunne gøre rede for forskellige positioneringer inden for
henholdsvis by-, energi- og miljøplanlægningens fagområder på
baggrund af en historisk forståelse for udviklingen af disse
fagområder.
- Skal kunne gøre rede for tilgange til at skabe forandring
indenfor henholdsvis by-, energi- og miljøplanlægningens
fagdiscipliner.
Færdigheder
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne sammenligne de planfaglige og videnskabsteoretiske
fundamenter for henholdsvis by-, energi og miljøplanlægning.
- Skal kunne relatere planteorier til deres videnskabsteoretiske
rødder.
- Skal kunne skelne mellem planfaglige og videnskabelige
metoder.
Kompetencer
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne reflektere over brugen af relevante tilgange og
metoder indenfor by-, energi-, og miljøplanlægning i forhold til at
analysere og vurdere planlægningsmæssige problemstillinger.
- Skal kunne reflektere over forskellige rationaler og værdier,
som præger planlæggernes måde at håndtere planlægningsmæssige
problemstillinger på, herunder i forhold til hensyn til at skabe en
bæredygtig udvikling.
- Skal kunne forholde sig kritisk til egen planfaglige
positionering og dens indflydelse på tilgangen til
planlægningen.
Undervisningsform
Forelæsninger suppleret med øvelser og selvstudie
e.lign.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Planlæggerens teorier og metoder |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |