Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulet Analyse af et mekatronisk
system eller lignende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Have viden om modelbaseret design af et mekatronisk system
- Have forståelse for hvordan regulatordesignet er en central og
integreret del af udviklingsprocessen for et mekatronisk
system
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema
Færdigheder
- Kunne foretage syntese og designe (grundlæggende) mekatroniske
systemer og komponenter, samt vurdere forskellige
løsningsprincippers egnethed
- Kunne analysere forskellige teknologiers interaktion og
begrænsninger i designprocessen
- Have opnået erfaring med eksperimentelt arbejde til
understøttelse af design af et mekatronisk system
- Kunne analysere og vurdere opnåede resultater fra simuleringer
og eksperimenter
Kompetencer
- Kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i
studie- eller arbejdssammenhænge inden for det energitekniske
område, med særligt henblik på mekatroniske systemer
- Have evne til at indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med
en professionel tilgang inden for det energitekniske område
- Kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring
i forskellige læringsmiljøer inden for det energitekniske
område
- Have evne til at omsætte akademiske kundskaber og færdigheder
inden for design af mekatroniske systemer til en praktisk
problemstilling, og kunne bearbejde en sådan
problemstilling
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektarbejde. Undervisningen
foregår på engelsk og/eller dansk afhængig af deltagelse af
udenlandske studerende, eller hvis underviser er udenlandsk.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Design af et mekatronisk system |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Ekstern mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |