Modulet giver den studerende grundlæggende viden og praksisser i design og udvikling af spil, såsom den sociale og økonomiske kontekst for gaming og spilproduktion, spilindustrien, formelle og dramatiske elementer i spil, systemdynamik i spil, iterativt spildesign gennem playtesting, komplethed og balance, og spilteknologier. Det er et hands-on kursus hvori den studerende forventes at skabe egentlige prototyper, evaluere dem og iterativt re-designe dem.
Studerende, som gennemfører modulet, vil opnå:
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til at:
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Prøvens navn | Teori og praksis i game-design og -udvikling |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Theory and Practice of Game Design and Development |
Modulkode | MSNMEDB6205C |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Medieteknologi |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |