Formålet med valgmodulet ”Pædagogisk og faglig styrkelse af lærerarbejdet med it-læringsplatforme” er, at de studerende tilegner sig indsigt i og erfaringer med:
Modulet udforsker, hvordan læringsplatforme understøtter og påvirker lærerarbejdet i et skole/virksomheds/institutionsperspektiv inden for alle uddannelsesformer. Endvidere udvikles og afprøves brugerinddragende metoder til at udvikle virksomme indsatser, der belyser og adresserer de problemer og muligheder, der opleves i praksis.
Der er fokus på didaktiske, teknologiske og organisatoriske aspekter af arbejdet med læringsplatforme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for valgmodulet ikt og læring: Pædagogisk og faglig styrkelse af lærerarbejdet med it-læringsplatforme er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor ikt og læring: Pædagogisk og faglig styrkelse af lærerarbejdet med it-læringsplatforme er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor ikt og læring: Pædagogisk og faglig styrkelse af lærerarbejdet med it-læringsplatforme er, at den studerede skal kunne:
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Valgmodul i IKT og læring: Pædagogisk og faglig styrkelse af lærerarbejdet med it-læringsplatforme |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven bestås ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i
undervisningen inden for valgmodulets temaramme (den enkelte
studerendes aktive deltagelse). Krav om tilfredsstillende, aktiv
deltagelse, herunder krav om tilstedeværelse og afløsningsopgaver,
aftales på forhånd mellem studienævnet og en af studienævnet
udpeget fagansvarlig. Der gives skriftlig feedback til deltagerne.
Ved manglende tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen bruger den studerende et eksamensforsøg. Den studerende har mulighed for at gå til reeksamination. Reeksamen består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til valgmodulet i ikt og læring: Pædagogisk og faglig styrkelse af lærerarbejdet med it-læringsplatforme. Redegørelsen må være på højst 6 sider pr. studerende, ved grupper dog højst 30 sider i alt og ved en individuelt udarbejdet fremstilling højst 7 sider. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Elective in ICT and Learning: Pedagogical and Professional Improvement of Teaching with IT Learning Platforms |
Modulkode | MILVM20206 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |