Valgmodulet beskæftiger sig med teknologiforståelse i folkeskolens praksis og virke.
Valgmodulet giver den studerende mulighed for at fordybe sig i teori og metoder inden for valgmodulets temaramme.
Der fokuseres på hovedspørgsmål om hvad, under hvilke omstændigheder og med hvilke midler det er muligt at identificere/analysere/designe/kvalificere/facilitere inden for valgmodulets temaramme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for valgmodulet ikt og læring: Teknologiforståelse i folkeskolens praksis og virke er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor ikt og læring: Teknologiforståelse i folkeskolens praksis og virke er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor ikt og læring: Teknologiforståelse i folkeskolens praksis og virke er, at den studerede skal kunne:
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Valgmodul i IKT og læring: Teknologiforståelse i folkeskolens praksis og virke |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven bestås ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i
undervisningen inden for valgmodulets temaramme (den enkelte
studerendes aktive deltagelse). Krav om tilfredsstillende, aktiv
deltagelse, herunder krav om tilstedeværelse og afløsningsopgaver,
aftales på forhånd mellem studienævnet og en af studienævnet
udpeget fagansvarlig. Der gives skriftlig feedback til deltagerne.
Ved manglende tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen bruger den studerende et eksamensforsøg. Den studerende har mulighed for at gå til reeksamination. Reeksamen består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til valgmodulet i ikt og læring: Teknologiforståelse i folkeskolens virke og praksis. Redegørelsen må være på højst 6 sider pr. studerende, ved grupper dog højst 30 sider i alt og ved en individuelt udarbejdet fremstilling højst 7 sider. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Elective in ICT and Learning: Technology Comprehension in Primary School Practice and Activities |
Modulkode | MILVM20204 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |