Valgmodulet beskæftiger sig med metoder til videnudvikling i digitale praksisser inden for ikt og læring.
Valgmodulet giver den studerende mulighed for at fordybe sig i teori og metoder inden for valgmodulets temaramme.
Der fokuseres på hovedspørgsmål om hvad, under hvilke omstændigheder og med hvilke midler det er muligt at identificere/analysere/designe/kvalificere/facilitere inden for valgmodulets temaramme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for metoder til videnudvikling i digitale praksisser i ikt og læring er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
tilegne sig viden om og forståelse af teori og metoder inden for feltet metoder til videnudvikling i digitale praksisser i ikt og læring og praksis knyttet hertil
identificere, forholde sig til og reflektere over valgmodulets specifikke videnskabelige grundlag inden for feltet ikt og læring.
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder inden for metoder til videnudvikling i digitale praksisser i ikt og læring er, at den studerende skal kunne:
anvende videnskabelige metoder og redskaber inden for metoder til videnudvikling i digitale praksisser i ikt og læringmed udgangspunkt i valgmodulets specifikke tema
vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger inden for valgmodulets specifikke tema
formidle og diskutere faglige problemstillinger og løsningsmodeller, der knytter sig til valgmodulets specifikke tema.
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer inden for metoder til videnudvikling i digitale praksisser i ikt og læring er, at den studerede skal kunne:
selvstændigt igangsætte, gennemføre, styre og udvikle opgaver inden for feltet metoder til videnudvikling idigitale praksisser ikt og læring, herunder at skabe sig erfaring med teknikker og metoder inden forvalgmodulets specifikke tema.
Deltage aktivt i kollaborative ikt-baserede processer.
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Valgmodul i IKT og læring: Metoder til videnudvikling i digitale praksisser C |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i
undervisningen inden for valgmodulets temaramme (den enkelte
studerendes aktive deltagelse).
Ved manglende tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen bruger den studerende et eksamensforsøg. Den studerende har mulighed for at gå til reeksamination. Reeksamen består af udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til metoder til videnudvikling i digitale praksisser i IKT og læring. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Elective in ICT and Learning: Methods for Knowledge Development in Digital Practices C |
Modulkode | MILVM202025 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |