Valgmodulet beskæftiger sig med et data, demokrati og algoritmer inden for ikt og læring.
Valgmodulet giver den studerende mulighed for at fordybe sig i teori og metoder inden for valgmodulets temaramme.
Der fokuseres på hovedspørgsmål om hvad, under hvilke omstændigheder og med hvilke midler det er muligt at identificere/analysere/designe/kvalificere/facilitere inden for valgmodulets temaramme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for data, demokrati og algoritmer i ikt og læring er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder inden for data, demokrati og algoritmer i ikt og læring er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer inden for data, demokrati og algoritmer i ikt og læring er, at den studerede skal kunne:
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Valgmodul i IKT og læring: Data, demokrati og algoritmer C |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i
undervisningen inden for valgmodulets temaramme (den enkelte
studerendes aktive deltagelse).
Ved manglende tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen bruger den studerende et eksamensforsøg. Den studerende har mulighed for at gå til reeksamination. Reeksamen består af udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til data, demokrati og algoritmer i IKT og læring. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Elective in ICT and Learning: Data, Democracy, and Algorithms C |
Modulkode | MILVM202010 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |