Forbrugergrupper og forbrugerkultur

2020/2021

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter:

  • forbrugergrupper og forbrugerkultur.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om og forståelse af:

  • udvalgte metoder til at opnå en grundlæggende indsigt i forbrugergruppers kultur
  • markedskommunikation i sammenhæng med forbrugergrupper og forbrugerkultur.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Færdigheder i:

  • at identificere udviklingstendenser i forbrugergruppers værdier, kultur og adfærd.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Kompetencer til:

  • at anvende indsigt i forbrugergruppers kultur til markedsføring og kommunikation med
  • udvalgte forbrugergrupper
  • selvstændigt og på videnskabeligt niveau at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for fagområdet.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnForbrugergrupper og forbrugerkultur
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab til de teorier og metoder, der er alment kendte inden for det udvalgte område af forbrugergrupper.
Opgaven bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelConsumer Groups and Consumer Culture
ModulkodeKASIVENG2010
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske Fakultet