Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Den studerende skal have bestået alle forudgående moduler med
mindst 02.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Afhandlingen skal dokumentere den studerendes færdigheder i at
anvende videnskabelige teorier og metoder under arbejdet med et
afgrænset fagligt emne.
Læringsmål
Viden
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
- revisorhvervet og dets funktioner, således at det teoretiske
grundlag for løsningen af revisors arbejdsopgaver beherskes, samt
til rådgivning om juridiske og/eller økonomiske spørgsmål af
betydning for virksomheder og myndigheder.
Færdigheder
Det er målet, at den studererende efter modulet har færdigheder
i:
- at identificere, analysere, forklare, anvende, diskutere
og rådgive om generelle og specifikke problemstillinger med
tilknytning til revisorhvervet og/eller andre økonomisk-juridiske
rådgivningshverv på højt niveau.
Kompetencer
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer
til:
- at demonstrere helhedsopfattelse såvel som specialviden,
således at han/hun ved løsning af problemer kan udnytte sit
dybtgående kendskab til fagområdet og vise,
at han/hun selvstændigt kan tilegne sig, producere og
anvende ny viden og alene samt i samarbejde med andre kan behandle
og løse tværgående problemstillinger.
- at understøtte at uforudsigelige kontekstuelle hændelser
inkluderes, analyseres og perspektivere forståelsen af centrale
problemstillinger inden for økonomisk-juridiske problemstillinger
inden for de afsatte rammer og ressourcer.
- at reflektere over sammenhænge mellem valgte
læringsstile.
Undervisningsform
For information se § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 30 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |