Målet med modulet er, at kvalificere den studerende til at forstå og arbejde med innovation, herunder digitalisering og organisatoriske forandringer, hovedsageligt i den offentlige sektor. Endvidere kvalificeres den studerende til i samarbejde med andre at analysere og understøtte ledelse af innovations- og digitaliseringsprocesser inden for et eller flere udvalgte sektorområder, herunder også at kunne bidrage til kvalificering af disse processer. Modulet fokuserer således på problemer, kritisk refleksion og handlemuligheder i forbindelse med den organisatoriske, ledelsesmæssige, forvaltningsmæssige og politiske kontekst. Modulet inddrager både teori, metoder og cases som redskaber til at forstå og analysere innovations- og digitaliseringsprocesser på forskellige organisatoriske niveauer.
Undervisningen vil være baseret på en kombination af generelle teorier om innovation, digitalisering og forandring med fokus på et eller flere sektorområder og/eller organisatoriske niveauer. Herunder inddrages endvidere samspil mellem organisation, forvaltning og politiske institutioner i historisk og aktuel kontekst.
Forelæsninger, seminarer og workshops, herunder tæt samspil med semestrets projektarbejde. Det forudsættes endvidere, at der løbende arbejdes med inddragelse af relevante former for IT-understøttelse.
10 ECTS svarende til en arbejdsindsats på 280 timer.
Prøvens navn | Innovation og forandring i komparativt perspektiv |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Innovation and Change in a Comparative Perspective |
Modulkode | KAPAS202015 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Politik & Administration og Samfundsfag |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |