skal have en dybtgående viden om relevant teori og metoder inden for et eller flere udvalgte områder af ingeniørvidenskaben og i mindre grad viden om et eller flere områder inden for matematik
skal have omfattende viden om en eller flere anvendelser af relevant teori og tilhørende metoder
skal være i stand til at forstå og reflektere videnskabeligt over viden inden for matematik og ingeniørvidenskab og være i stand til at identificere matematiske og teknologiske problemer
er i stand til uafhængigt at anvende relevant matematisk teori og metoder til identifikation og analyse af teknologiske problemer
er i stand til at kommunikere forskningsbaseret viden og er i stand til at diskutere faglige og videnskabelige problemer med fagfæller både inden for matematik og ingeniørvidenskab samt med ikke-specialister
er i stand til uafhængigt at igangsætte og afslutte tværfaglige udviklingsprojekter baseret på avanceret matematisk modellering og metoder fra ingeniørvidenskab, og er i den sammenhæng i stand til professionelt at tage ansvaret for implementering af afledte modeller og metoder
er i stand til uafhængigt at tage ansvar for selvudvikling og ens egen faglige udvikling og specialisering inden for matematik og ingeniørvidenskab
Projektarbejde med inddragelse af PBL-læringselementer.
Projektmodulet er på 30 ECTS svarende til en arbejdsmængde på 825 timer.
Prøvens navn | Specialisering i videregående matematiske og teknologiske emner med fokus på teknologiske problemstillinger |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Selected Advanced Topics in Mathematics and Technology with a Focus on Technical Problems |
Modulkode | K-MTK3-P30T |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Matematiske Fag |
Institut | Institut for Matematiske Fag |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |