Modulets indhold, forløb og pædagogik
På 7. semester udfører diplomingeniørstuderende et
afgangsprojekt (bachelorprojekt), der om muligt har relation til
praktikopholdet. Projektet kan foregå i samarbejde med en
industrivirksomhed, et rådgivende firma eller offentlig
myndighed.
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, skal kunne
- redegøre for udviklingsbaseret viden om faglig praksis og
anvende teorier og metoder inden for kemi og
bioteknologi
Færdigheder
- formulere relevante problemer, som kan danne grundlaget for den
problembaserede tilgang til projektet
- opbygge og udarbejde en projektrapport efter fagområdets
normer, inddrage relevant litteratur, benytte korrekt fagsprog samt
formulere og formidle projektets problemstilling og resultater
skriftligt, grafisk og mundtligt på en fagligt begrundet og
sammenhængende måde
- begrunde valg af litteratur, metoder, modeller og andre
redskaber benyttet i projektarbejdet samt vurdere projektets
problemstilling og resultater i relevant faglig, samfundsmæssig,
økonomisk og teoretisk kontekst samt i relation til
faglitteraturen
Kompetencer
- varetage planlægning, gennemførelse og styring af et
problemorienteret projekt og håndtere komplekse og
udviklingsorienterede opgaver under projektarbejdet og selvstændigt
bidrage til projektgruppens arbejde og resultater
- identificere egne læringsbehov for fortsat udvikling og
videreuddannelse indenfor fagområdet
Undervisningsform
Omfang og forventet arbejdsindsats
450 arbejdstimer
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- Godkendt kompetenceprofil er en forudsætning for deltagelse i
projekteksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |