Modulets indhold, forløb og pædagogik
Et specifikt mere teoretisk problem inden for robotik vælges
(f.eks. Vision, ruteplanlægning, menneske-robot interface).
Læringsmål
Viden
- Et eller flere emner fra robotuddannelsen vælges til videre
undersøgelse. Efter afslutningen af modulet skal den studerende
vise en dybere forståelse af de valgte emner
Færdigheder
- Skal kunne erhverve ny dybtgående viden relateret til udvalgte
emner med robotik
- Skal kunne præsentere erhvervet viden ved hjælp af matematiske
begreber, såvel virtuelle som fysiske prototyper
- Skal kunne planlægge og gennemføre en undersøgelse på baggrund
af et specifikt problem
- Skal kunne anvende og vælge videnskabelige metoder og værktøjer
til forskning inden for det valgte område af viden
- Skal kunne kommunikere problemer, metoder og resultater inden
for det videnskabelige område, skriftligt og diskutere faglige og
videnskabelige problemer med fagfæller
Kompetencer
- Skal kunne demonstrere videnskabelige færdigheder inden for
robotteknologi og vise deres evne til at udføre videnskabeligt
arbejde
- Skal kunne tage ansvar for deres egen faglige udvikling
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen
læring
- Reflektere over hvorledes ingeniørvidenskab er påvirket af og i
sig selv påvirker menneskers og samfunds udvikling
- Forholde sig til de komplekse sociale og miljømæssige
konsekvenser, der er forbundet med anvendelse af teknologiske
løsninger
Undervisningsform
Undervisningsform er angivet i §17; Uddannelsens indhold og
tilrettelæggelse.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Robotter i en teoretisk sammenhæng |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |