Problembaseret læring

2020/2021

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • problembaseret læring
  • metodevalg.

Færdigheder

  • at identificere og formulere et problem inden for det humanistiske område
  • at beskrive og begrunde metodevalg med henblik på det valgte problem
  • at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til det valgte problem.

Kompetencer

  • at designe og reflektere over et problembaseret projektforløb
  • at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem.

Undervisningsform

Se § 17 i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring
Prøveform
Aktiv deltagelse/løbende evaluering
For at bestå modulet Problembaseret læring (Problem Based Learning) kræves aktiv deltagelse i modulets undervisning og øvelser.
Aktiv deltagelse er defineret som læsning af opgivet litteratur, tilstedeværelse ved mindst 80 % af modulets undervisningsgange, besvarelse af mindst 80 % af udleverede skriftlige opgaver samt gennemførelse af gruppe- og/eller pararbejde tilrettelagt i tilslutning til kurset.

Reeksamen har form af en bunden hjemmeopgave. Besvarelsen skal være på mindst 6 og højst 8 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelProblem Based Learning
ModulkodeBASISSPA201
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævn for Sprog og Internationale Studier
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project