Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
udvalgte områder af engelsk grammatik af særlig betydning for mundtlig og skriftlig kommunikation på engelsk
grammatiske strukturers rolle i betydningsdannelse og betydning for skriftlig og mundtlig kommunikation
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i:
at redegøre for grammatiske fænomener i konkrete engelsksprogede tekster ved hjælp passende og korrekt fagterminologi
at anvende sin grammatiske viden i den praktiske sprogproduktion og i udviklingen af den praktiske udtryksfærdighed
at formidle et fagligt stof overskueligt og kommunikativt velfungerende på engelsk
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til:
at kunne anvende metode og begreber til analyse af grammatiske strukturer med særlig henblik på kommunikationsforbedring, fx i forhold til sproglig effektivitet og præcision
at kunne analysere engelsksprogede tekster med henblik på beskrivelse af grammatiske strukturer og fænomener
at kunne vurdere den sproglige kvalitet i engelsksprogede tekster, inkl. selvproducerede tekster
Prøvens navn | Kommunikation og grammatik på engelsk |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en 48 timers hjemmeopgave og skal dække de
væsentligste grammatiske områder, som er gennemgået på kurset.
Opgaven skal både omfatte grammatisk analyse og tekstvurdering.
Prøven tilrettelægges som to delprøver, der begge skal bestås. Der
gives én samlet karakter. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | English Communication and Grammar |
Modulkode | BASIS201410 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Sprog og Internationale Studier |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |