Formålet med modulet er at give de studerende en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og –behandling, vejledning og gruppearbejde.
Se under modulets indhold.
5 ECTS
Prøvens navn | Problembaseret læring |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
En mundtlig prøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad
enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre,
skal det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar.
De/den studerende eksamineres som udgangspunkt i hele det
skriftlige arbejde. Ved en mundtlig gruppeprøve skal den enkelte
studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der
foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation.
Der gives en karakter for den mundtlige præstation. Det skriftlige
arbejde indgår således kun indirekte i bedømmelsen.
Prøven tager udgangspunkt i projektarbejdet i modulet, ”Politisk filosofi”, og aflægges samtidig med prøven i modulet "Politisk filosofi" på baggrund af en udarbejdet procesanalyse i forbindelse med PBL-arbejdet, som vedlægges projektet som bilag. Procesanalysen skal være på mellem 1 og 2 sider pr. studerende. Prøvetiden er sammen med Politisk Filosofi normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højst i alt to timer ved store grupper. 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Disse angivelser er inklusiv tid til votering og karaktergivning. Prøvetiden er den samlede prøvetid for begge prøver. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Applied Philosophy |
Modulkode | BASIFIL20192 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |