Markedsanalyse og dokumentering

2020/2021

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter undervisning i markedsanalyse, samt dokumentation og evaluering af lyd- og musikprojekter. Der undervises således i:

  • identificering af markedssegmenter for lyd og musikprojekter
  • dokumentationsmetoder og evalueringsstrategier i forbindelse med lyd og musikprojekter.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om:

  • dokumentering af lyd- og musikprojekter til forskellige interessenter
  • metoder til evaluering af lyd- og musikprojekter.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i:

  • at reflektere over og analysere forskellige mediers funktion, betydning og anvendelighed i forbindelse med dokumentering af lyd- og musikprojekter
  • at bestemme og identificere markeder og forbrugergrupper til lyd- og musikprojekter.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
kompetencer til:

  • at anvende relevante dokumentations- og evalueringsmetoder
  • at målrette et lyd- eller musikprojekt til bestemte virksomheder og forbrugergrupper.

Undervisningsform

Se under § 17 i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnMarkedsanalyse og dokumentering
Prøveform
Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan beståes ved aktiv deltagelse i undervisningen, det vil sige mindst 80% tilstedeværelse samt tilfredsstillende deltagelse i og forberedelse til undervisningen.

Reeksamen
Prøven har form af en individuel skriftlig hjemmeopgave på baggrund af et
antal spørgsmål eller cases fremlagt af eksaminator. Opgaven skal redegøre for en konkret
problemstilling i relation til kursets emnefelt.

Opgaveforlægget vælges individuelt ud fra et antal forlæg.
Der gives 7 dage til udarbejdelse af opgaven. Opgaven må højst være på 8 sider.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

.

Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelMarket Analysis and Documentation
ModulkodeBAMUS202033
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
6. semester
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project