Modulet omfatter undervisning i musikhistorie og historieteori, introduktion til problembaseret læring og projekt- og gruppearbejde samt et projektarbejde i relation til modulets musik-historiske emner. På baggrund af et musikhistorisk pensum på 600-800 sider samt litteratur inden for PBL forelæses og undervises i:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere viden om:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til:
Prøvens navn | Musikhistorie og problembaseret læring |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem de studerende, eksaminator og
censor med udgangspunkt i en af de studerende udarbejdet
projektrapport. Projektrapporten skal undersøge og analysere
problemstillinger, fænomener, genrer eller lignende, der relaterer
sig til et eller flere af de musikhistoriske emner, der forelæses
indenfor i kursusdelen. Rapporten skal desuden indeholde en
afsluttende procesbeskrivelse og refleksion over den
problembaserede arbejdsform.
Projektrapporten må højst være på 15 sider pr. studerende. Normeret prøvetid: 30 minutter til den første studerende og 20 minutter for hver yderligere studerende, dog højest i alt to timer ved store grupper. Disse angivelser er inklusive tid til votering og karaktergivning. Prøven bedømmes af eksaminator og en intern medbedømmer. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | History of Music and PBL |
Modulkode | BAMUS20181 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
1. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |