Modulet omfatter en indføring i grundlæggende undersøgelses- og analysemetoder i forbindelse med gennemførelse af videnskabelige undersøgelser inden for det informations-, kommunikations- og medievidenskabelige felt. Modulet arbejder med interviews og spørgeskemaer og modulet giver den studerende viden om og kompetencer til at tilrettelægge undersøgelse og analyse på såvel et kvalitativt som et kvantitativt grundlag. Modulet har således fokus på at generere specifikke kvalitative og kvantitative data og introducerer til forskellige analytiske tilgange til disse datatyper.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
kvalitative metoder, herunder interviews, til brug i videnskabelig undersøgelse og analyse
kvantitative metoder, herunder spørgeskemaer, til brug i videnskabelig undersøgelse og analyse
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at tilrettelægge videnskabelige undersøgelser og analyser på såvel et kvalitativt som et kvantitativt grundlag og med inddragelse af såvel interviews som spørgeskemaer
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at agere kritisk og etisk i forbindelse med tilrettelæggelse og gennemførelse af videnskabelige undersøgelser og analyser
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Undersøgelses- og analysemetoder |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål inden for fagområdet.
Opgavebesvarelsen må højst være på 15 sider og udarbejdes individuelt. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Methods in Inquiry and Analysis |
Modulkode | BAKDM202010 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
BA 2. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |