Modulet fokuserer på organisatorisk læring, kommunikation og intervention. De studerende introduceres til teorier, analysebegreber og interventionsmetoder i relation til organisatorisk læring og trænes i at anvende disse i praksis.
Formålet med modulet er, at den studerende opnår teoretisk-analytisk viden og empirisk indsigt i organisatorisk læring, kommunikation og interventionsmetoder samt træning i at planlægge og gennemføre organisatoriske lærings-, kommunikations- og udviklingsprocesser.
I tilknytning til modulet afholdes kurser og aktiviteter inden for områderne: Organisatorisk læring – læringsteorier koblet på udvikling i organisationer og institutioner Kommunikationsteori og -analyse som afsæt for organisatorisk læring og intervention Interventionsmetoder i teori og praksis i relation til organisatorisk læring i organisationer.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Organisatorisk læring, kommunikation og intervention |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være på
8 sider og udarbejdes individuelt.
Opgaven bedømmes af interne bedømmere. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | The Learning Organization: Communication and Intervention |
Modulkode | BAKDM201830 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
6. semester Valgfrit studiefagsmodul, valgmulighed 1 af 2 |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |