Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, skal erhverve:
Læringsmål
Viden
- Indsigt og forståelse for remote sensing som koncept og
metode.
- Indsigt og forståelse for specifikke remote sensing
teknologiers muligheder og begrænsninger.
- Kendskab til måleteknik og dataopsamlingsmetoder inden for
remote sensing.
Færdigheder
- Evne til at analysere et udvalg af remote sensing data med
forskellige egenskaber, såsom droneoptagelser, geo- og vejrradar
observationer samt satellit data o.l.
- Kunne anvende GIS-software til bearbejdning af remote sensing
data.
- Kunne anvende billedbehandlings-software til opbygning af
digitale terrænmodeller på baggrund af droneoptagelser.
- Reflektere kritisk over størrelser og usikkerheder på
resultater baseret på remote sensing.
Kompetencer
- Vurdering og anvendelse af remote sensing inden for
naturgeografiske problemstillinger.
- Udføre rumlige analyser og fremstilling af tematiske kort i GIS
med udgangspunkt i remote sensing.
- Sammenholde resultaterne af remote sensing målinger og analyser
med henblik på at give en naturgeografisk beskrivelse af en
lokalitet.
KOMPETENCEMÅL GÆLDENDE FOR STUDERENDE DER LÆSER PÅ
KANDIDATNIVEAU, MEN FØLGER UNDERVISNING PÅ BACHELORNIVEAU:
- Kunne reflektere over fagområdets tilgang til faglige
problemstillinger på højt niveau og dets relation til andre
fagområder.
- Kunne inddrage vidensområdet i løsningen af komplekse faglige
problemstillinger og dermed opnå ny forståelse af et givet
genstandsområde.
Undervisningsform
Forelæsning, workshops, opgaveløsning og underviserfeedback.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Remote sensing |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Løbende evaluering. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |